Jak dbać o protezę ruchomą?

Proteza ruchoma jest stosowana u pacjentów, którzy stracili wszystkie swoje zęby. Aby na dłużej zachować jej zdrowy i naturalny wygląd, należy codziennie poświęcać kilka minut na prawidłową higienę jamy ustnej i protezy. Przedstawiamy kilka porad higienicznych dla posiadaczy protezy ruchomej.

Jak na co dzień dbać o protezę?

Codzienne mycie szczęki to podstawa. Specjalnie do tego przeznaczona szczoteczka ma dwie strony. Pierwsza ma szeroką powierzchnię z włosiem służącym do wymiatania większych resztek, a za pomocą drugiej końcówki możemy pozbyć się resztek z przestrzeni między zębami szczęki.

Do mycia protezy lepiej stosować specjalistyczne środki do tego przeznaczone, niż zwykłą pastę, której granulki mogą zetrzeć wierzchnią warstwę szkliwa. Systematyczne mycie zębów pozwala utrzymać prawidłowe pH jamy ustnej. Dodatkowo chroni jamę ustną przed infekcjami oraz osadzaniem się kamienia nazębnego.

Jak przechowywać protezę?

Pod żadnym pozorem nie należy na noc wkładać protezy do szklanki z wodą. Zawarta w szklance woda przyczynia się do rozwoju drobnoustrojów, które możemy przenieść wraz z protezą do jamy ustnej. Umyte i osuszone protezy należy przechowywać w pudełku z wydrążonymi otworami, które dbają o cyrkulację powietrza, eliminując rozwijanie się bakterii.

Jednym ze szkodliwych mitów jest również umieszczanie protezy we wrzątku. Mimo że wysoka temperatura niszczy bakterie, to może uszkodzić też materiały protetyczne użyte do produkcji uzupełnienia. Konstrukcja przestanie być stabilna, a materiał się odkształci.

Protezę zębową należy wymieniać zazwyczaj co 5 lat. Jeżeli chcesz wymienić swoją starą protezę zębową na nowy model, umów się na wizytę w Synus Clinic

Skontaktuj się

Zapraszamy do Synus Clinic – nowoczesnej klinki stomatologicznej.
Skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo i umów wizytę, by zadbać o swoje zdrowie i cieszyć się pięknym uśmiechem!

Rejestracja
rejestracja@synusclinic.pl